دوشنبه ۴ تیر ۱۳۸۶ ه‍.ش.

فارسی کردن اعداد در word

یکی از مشکلاتی که مدتهاست به دنبال راه حلش هستم این است که نمی توانستم کاری کنم که اعداد در Word فارسی نشان داده شوند. البته در بخش Regional settings ویندوز جائی هست که می توانیم مشخص کنیم اعداد فارسی نشان داده شوند. ولی اگر این کار را بکنیم، همه اعداد بخش های مختلف ویندوز فارسی می شوند. حتی ساعت ویندوز هم عدد ها را فارسی نشان می دهد. البته خیلی جدی به دنبال راه حل نگشته بودم وگرنه انقدر که این راه حل آسان است ، احتمالا خیلی زود تر از این پیدایش می کردم. ولی چند روز پیش بطور اتفاقی یکی از دوستان جدیدم این روش را به من گفت که بعد از امتحان این کار، هم خیلی خوشحال شدم و هم خنده ام گرفت که کار به این سادگی را چرا تا کنون انجام نداده بودم و اینهمه درد سر کشیده بودم. حالا این روش را به شما هم می گویم تا اگر همین مشکل را دارید بتوانید حلش کنید. از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کنید. کادری پر از گزینه و زبانه (Tab) ظاهر می شود. زبانه Complex script را فعال کنید. در قسمت پائین، منوی کشوئی گزینه numeral را باز کنید و از منو گزینه Context را انتخاب کنید. کار تمام است. از این به بعد اعدادی که فارسی تایپ کنید فارسی نشان داده می شوند و اعدادی که انگلیسی تایپ کنید، انگلیسی

‏۵۴ نظر:

ناشناس گفت...

Thanks alot

ناصر غیاثی گفت...

سلام آقای مظلومی
من از آن جایی که انگلیسی ام تعریفی ندارد و سواد کامپیوتری من هم چیزی در حد انگلیسی من است، نفهمیدم که برای رفع مشکل از کجا باید (تولز) را انتخاب کنم. از توی خود (ورد) یا جای دیگر. ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید.

ناشناس گفت...

in ke kheili vaght pish ha kashf shode bood !!

Amir گفت...

mamnoon :)

علیرضا گفت...

هر کس به من کلمه‌ای بیاموزد یک عمر مرا بنده خویش ساخته است.
مرسی و مممنون

Farya گفت...

بی نهایت ممنون، مدتها دنبال این قصه بودم. زنده باد

ناشناس گفت...

استادی تو. دمت گرم.

احسان گفت...

خواهش مي كنم. چون خودم خيلي از فهميدنش خوشحال شدم. خوستم در اختيار يگران هم باشد

ناشناس گفت...

man hamishe az ghesmate Symbole yeki yeki adad-e farsi ra entekhab mikardam, kheili khaste konande bood, va ehtemal-e khataye ziadi ra ham dasht. Ama in ravesh harf nadare.
Mamnoonam

احسان گفت...

جناب غياثي. بله بايد از داخل برنامه word اين گزينه را انتخاب كنيد

mmahdi گفت...

خیلی عالی بود.

ناشناس گفت...

سلام مممکنه بگین این گذینه تو word 2007 گجاست؟؟

sjk.news گفت...

خبر ،عکس ، فیلم از اعتراضات مردم در رابطه با سهمیه بندی بنزین
برای 18 تیر امسال چه اقداماتی میتوان انجام داد؟
زنده باد اعتصاب راننده های تاکسی و پیک موتوری
گزارش از اصفهان در مورد بنزین
ادامه در وبلاگ..

ناشناس گفت...

it was good
tanks

Maryam گفت...

Salaam. That's great. It was my question for a long time. Thank you so much for sharing your knowledge.

Kourosh Eslamzade گفت...

ممنون از کامنت و مطالب وبلاگ خوبتان

علیرضا حسینی گفت...

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام آقای مظلومی
راه‌کار مناسبی ارائه دادید. من از برنامه‌ی TrayLayout-1.2 برای این منظور استفاده می‌کردم.

....................................

می‌دونم که قبلاً در پرشین‌بلاگ می‌نوشتید. بعدش مستقل شدید و اگر اشتباه نکنم بهparsmedia.ws رفتید. من کتاب "کسب در‌آمد از اینترنت" رو خونده‌م. کلید فتوشاپ. کتاب کلید وبلاگ قبلی (نوشته آقای مباشری) رو خوندم و اتفاقاً می‌دونم که ویرایش جدید کتاب "کلید وبلاگ" هم به بازار اومده.
درست می‌گم؟ اشتباه که نمی‌کنم؟
چند دقیقه قبل، بصورت اتفاقی لینک شما رو اینجا دیدم
http://weblogcrawler.blogspot.com/2007/07/free-blog-vs-self-hosted-blog.html

خوشحالم :)

koosha گفت...

بسیار مفید بود
صمیمانه از شما متشکرم
کوشا

پیام گفت...

واقعاً عالی بود. دستتون درد نکنه. پیروز و سربلند باشید

سميه گفت...

منون . خيلي به درد خورد

ناشناس گفت...

اقا اينا كه خيلي ساده است
اگه سوالهاس سخت تر از اين دارين كافيه يه ايميل بزنين به ادرس زير تا جوابتون رو بدم
wordquestion@yahoo.com

pirsiavash@yahoo.com گفت...

@ office 2007:
1- click on" office tab" یعنی دگمه گرد زرد بالا سمت چپ
2- click on " word option"
3-go to tab "Advanced"
4- go to paragrapf" show document content"
5- go to "Numeral"
6- choose " context"
7- finish and enjoy!

آرمان گفت...

آقا مرسی من خیلی دنبال این مطلب میگشتم

دیرا گفت...

رحمت بر آن شیرِ پاکی که خورده ای
نجاتم دادی با این مطلب ات
خیرِ دو دنیا ببینی

ناشناس گفت...

mamnoon az rahnamaitoon koli kare mano rah andakht motmaenam ba kheilia komak kardi

Nazli A. گفت...

ممنون. کارم رو راه انداخت.

ناشناس گفت...

Vagheaaaaan mamnooooooonbaba kheyliiii karet doroste,vaghean mamnooon,agaram ghablan kashf shode bood man nemidonestam,dar zemn vaghty ye barnamei neveshte mishe o miad too bazar,hamechizesho kashf mikonan bad mifrestan daste mardom ( mahze ettelae kasani ke migan GHABLAN kashf shode bood ) vali khob hamechizesho ke hame nemidoonan
bazam mamnoon az rahnamait

ناشناس گفت...

آقا دمت گرم حال دادی
خیلی وقت بود دنبالش بودم

نازلی گفت...

سلام
از راهنمایی تون خیلی ممنونم
شاید برای خیلی ها این نکته ساده و پیش پا افتاده باشه
اما برای خیلی ها از جمله من بسیار کارگشاست

یه دنیا ممنونم
پاینده باشید
نازلی

mojtaba گفت...

thanks

ناشناس گفت...

Too late for a blog guy!

reza گفت...

kheili estefadeh kardam va az shoma besyar mamnonam

Atieh گفت...

ممنون از توضیحات به خصوص در مورد word2007

Atieh گفت...

ممنون از توضیحات به خصوص در مورد word2007

ناشناس گفت...

*

اشتراک
فارسی کردن اعداد در Office Word

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران Word به دنبال حل کردنش هتند و هیچ جائی هم گفته نشده، ‌فارسی کردن اعداد است.
بسیاری از کاربران نمیدانند چه باید بکنند تا اعداد در Word فارسی نشان داده شوند.
البته در بخش Regional settings ویندوز جائی هست که می توانیم مشخص کنیم اعداد فارسی نشان داده شوند.
ولی اگر این کار را بکنیم، همه اعداد بخش های مختلف ویندوز فارسی می شوند. حتی ساعت ویندوز هم عدد ها را فارسی نشان می دهد.
ولی ما به دنبال روشی هستیم که فقط عدد های Word‌ را فارسی کند. آن هم فقط اعدادی را که به فارسی نوشته می شوند.
از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کنید. کادری پر از گزینه و زبانه (Tab) ظاهر می شود. زبانه Complex script را فعال کنید.
در قسمت پائین، منوی کشوئی گزینه numeral را باز کنید و از منو گزینه Context را انتخاب کنید. کار تمام است.
از این به بعد اعدادی که فارسی تایپ کنید فارسی نشان داده می شوند و اعدادی که انگلیسی تایپ کنید، انگلیسی.

فارسی کردن اعداد در word2007

روی دکمه office‌ کلیک کنید
Word options را انتخاب کنید
در سمت چپ به بخش advanced بروید
در صفحه اصلی به بخش show document content بروید
در بخش Numeral منو را باز کنید و گزینه Context را انتخاب کنید.

ناشناس گفت...

thx 2 PIRSIYAVASH, good luck !;)

ناشناس گفت...

thanks alot for your help :)

mehdi گفت...

Tnx a lot

ناشناس گفت...

دمت گرم...

ناشناس گفت...

salam , mamnoun az rahnameitoun , mofid boud. tx a lot.

ناشناس گفت...

merc az shoma bekhatere komaketoon man avalin bare in otaqaye bahs ro mibinam va estefade mikonam be nazaram in jaha va adamaei mese shoma kheili mofidan. bazam az shoma mamnoonam

ناشناس گفت...

خیلی عالی بود. ممنون

dash mehran گفت...

damet garm dada , khodesh bod ! javab dad! hale !dige behtar az in nemishe !

bare excelam baladi?

ناشناس گفت...

دمت گرم و سرت خوش باد

ناشناس گفت...

ممنون

ناشناس گفت...

مرسي خيلي خيلي عالي بود
در پناه حق باشيد

ناشناس گفت...

دست شما درد نكنه
يا حق

ناشناس گفت...

ممنون از راهنماییتون

M.Taheri گفت...

فارسی کردن اعداد در word2007

روی دکمه office‌ کلیک کنید
Word options را انتخاب کنید
در سمت چپ به بخش advanced بروید
در صفحه اصلی به بخش show document content بروید
در بخش Numeral منو را باز کنید و گزینه Context را انتخاب کنید.

Camelia گفت...

از ehsan و pirsiavash واقعا ممنون.

ناشناس گفت...

خیلی مفید بود ممنون.

ناشناس گفت...

(-:thx

ناشناس گفت...

مرسی ممنونم .. خیلی کمکم کرد...
www.4musicall3.in

پری گفت...

خیلی خیلی ممنونم....فوق العاده بدرد من خورد...تشکر